بافت تاریخی اهواز بازآفرینی می‌شود/ نیزارهای کارون حذف می‌شوند

استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های بازآفرینی بافت تاریخی اهواز گفت: باتوجه به این‌که اهواز یکی از کلان‌شهرهای بزرگ و تاریخی کشور است، مقرر شده تا شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، کار تعمیر را در مکان‌های موردنیاز انجام دهند و ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در پایان نشست قرارگاه توسعه شهری اهواز که روز گذشته با موضوع بررسی طرح‌های شهری آغاز سال تحصیلی برگزار شد، در گفت‌وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این جلسه، ساماندهی ورودی‌ها بود که قبلاً مصوب شده بود و قراردادها بین مجریان، پیمانکاران و کارفرماها در حال انعقاد است تا ورودی‌های شهر را ساماندهی کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، آمادگی شهر برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در اول مهر و حمل و نقل بود که تصمیم گرفته شده است که در ۱۵ روز نخست مهرماه زمان فعالیت اداره‌ها شناور باشد.

او گفت: در دولت مصوب شده بود پدر یا مادر می‌تواند از ساعت شناور استفاده کند، اما باتوجه به بزرگی اهواز تصویب کردیم پدر و مادر هر دو می‌توانند از یک ساعت شناور استفاده کنند و فرزندان‌شان را به مدرسه ببرند و بعد سر کار بروند.

حسینی محراب بیان کرد: در بحث مترو نیز پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده است و قرارداد در مهرماه بین شهرداری و پیمانکار بسته می‌شود تا به محض انعقاد قرارداد، کار خط اول مترو آغاز شود.

او بیان کرد: لایروبی رودخانه کارون و حذف نیزارها از آن نیز یکی از موضوعات جلسه بود و باید سازمان آب و برق که این وظیفه را برعهده دارد، این کار را انجام دهد. البته در حال انجام کار است، اما موانعی از حیث پرندگان مهاجر و ساحل برای حمل و نقل ماشین‌آلات داشتند که مقرر شد این موانع رفع شوند، تا نیزارهای مجاور ساحل حذف شوند.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم توجه به دو پارک زنان در اهواز و فعال شدن در مهر ماه، افزود: باتوجه به این‌که در نیمه دوم سال گردشگران زیادی به خوزستان می‌آیند،‌ باید بیشتر به فضای شهری و پارک‌ها توجه شود تا هرکسی وارد اهواز می‌شود، زیبایی بصری را ببیند. پارک زنان نیز مورد کوچکی در حوزه برق داشت که مقرر شد به سرعت مشکل رفع شود و شهرداری و شرکت توزیع برق اقدامات مورد نیاز را انجام دهند تا مردم به  بهترین نحو از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801752
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha